2009. szeptember 11., péntek

A tenger parton


Franciaország tengerpartján voltam, Párizshoz közel. Élveztem a nyár utolsó sugarait a tengerparton. Színes kis tengerparti kunyhók, nagyvárosi lakók mindenhol. Ezt onnan állapítottam meg, hogy az emberek bőrszíne általában falfehér, és az ingben lévő apukák futkároztak gyerekeik után, sárkányt eregettek, az anyukák, meg a kezükben tartott fonott táskájukkal és szalmakalapjukkal csak mosolyogva nézték gyerekeiket és szerelmüket. A tengerben néhány hullámlovas, élvezték, hogy nincs sok fürdőző, sőt senki, alig van 20 fok, a víz is kb. ennyi lehet. Hogyan bírják? Magam sem tudom. Elővettem pár üres papírt amit a kocsiba találtam, persze Citroen, ha már egyszer itt járok. Beálltam egy Peugeot és egy Renault közé, csak a mihez tartás kép. Az asszony elment valamerre, én meg itt élvezem a napsütést, de ezt már írtam. A kutyám is szaladgál valamerre, majd visszajön. Ő is egy hűséges dög, angolul dog. Innen azt hiszem nem akarok hazamenni. Valahogy ha találkozok egy külföldivel, a lelkem lejátsza, hogy milyen Ő neki lenni, mit érezhet itt, és milyen neki ott. Volt már szerencsém, egy ismerősömmel szimuláltam azt az esetet, hogy egy hétre Ő jött a házunkba, aztán egy hét múlva, mi mentünk hozzájuk. Persze ők külföldiek, vagyis magyarok, de kint  élnek. Ez a barátomat még az ősidőkből ismerem. Pár sarokra lakott tőlem, jó barátok voltunk. Együtt ökörködtünk, együtt ittunk, együtt rúgtuk azt a fránya bőrt. Szóval, hogy milyen is az ott? Érdekes. Mindig is az. Az első pár nap jó, az fantasztikus, de utána az emberre rátapad az a hangulat, ami mégis hiányzik. „Honvágy.”? Vagy ehez fogható érzés. Nem tudja, hogy kicsoda, és hogy ha jönnek vele szemben az utcán azok az ismeretlen emberek, hirtelen nem tudja magát hova rakni.
A lélekben, hogy játszódik le??? Olyan, mint most, hogy nem tud hazamenni az ember, mert jó itt. Végülis minden meg van. És még egy csomó helyen nem voltam még, ebben a Bretagne (Brötány) megyében. Azt se tudtam, hogy 96 megyéből áll Franciaország, de hát...Minden egy pillanat alatt.Egy lánynak összetört a sárkánya, most sír. Azt hiszem, odamegyek segítek neki.

Minden jót.
Ui: Franciaország helyett, az ágyamban élveztem a 39.5 fokos lázat. :)


Nincsenek megjegyzések: