2011. november 21., hétfő

Új álmokat és terveket szövögetek


 Az életről filozofálok, hogy hogyan is kellene. Új álmokat és terveket szövögetek. Kávémat kortyolgatom, fázom. Olvasok pár könyvtári könyvet párhuzamosan egymás mellett. A régieket tegnap vittem vissza, újakra cseréltem. Nem olvastam mindet végig, sőt egyeiket se olvastam végig, csak félig. Elég volt. Nem volt túl érdekes. Jack Kerouac-tól olvasok kettőt. Miatta mentem be a könyvtárba, mert tetszett pár idézete amit írt, és a wikipédián az önéletrajza is megtetszett, hogy egy virágbolt fölött lakott, meg az is, hogy mindenhova vitte magával a füzetét amibe leírta a gondolatait, mert nem akarta, hogy elhagyják.  Lévén, hogy kezdtem magamat látni benne, már kerestem is a könyvtár oldalán, hogy van-e náluk ilyen. Mire nem jó a katalógus? Aztán volt kettő, kölcsönözhető, és már indítottam is a kocsit. Kihoztam, most ott porosodik a polcomon. Még nem is nyúltam hozzá. De majd talán. Lesz mindenre idő. Új dolgokat fényképezni, meg írni, sőt most már a szakdolgozatomnak sem ártana neki esni, és primitív lényemmel valami kézzel, igazán kézzel foghatót alkotni a tudomány és a …
nah befejezem. Amit rohadtul utálok az életben az ilyen típusú baromságokat írni. Esszé, mit gondolhatott a költő amikor a versét írta, és a tudósok pedig már rég tudják azt a dolgot amit a szakdologatba leírok. semmi értelme újra és újra leírni. Az más kérdés hogy én máshogy látom a dolgokat, de a lényegen nem változtat, MÁR van ilyen, hisz arról írok. Ami nincs, arról nem ír senki, csak az írók.
Most az a kérdés játszadozik bennem, hogy mitől költő a költő, és mitől író az író. Mert ennyi erővel a szomszéd is lehet költő, meg a mellette lévő szomszéd is. Nah ha ők írnak verset, azt nem fogja egy osztály olvasni, és feltenni a kérdést, hogy mire gondolhatott miközben írta, milyen lidérces álmok gyötörték, vagy miért örült annyira, vagy kibe volt szerelmes stb. Persze jó volt a régi íróknak a pr-juk azért jutottak el a tankönyvekig, hogy benne szerepelnek, aztán lehet, hogy nem is ér egyik vers se semmit. Ha másnak adok az jó, ha nem akkor is, mert ki tudtam magamból adni. Így működik. A termék teljesen mellékes.
Folytatni akarok már egy történetet mióta, de annyira félek, hogy véget ér. És utána meg keresnem kell más boldogság forrást. Nem akarom, hogy véget érjen. Olyan mintha kivégeznék valakit. És a történettel együtt élek, és ha nem lesz történet, nem leszek én?  Mi lesz ha a lány, akit ott leírtam nem is létezik, akit összegyúrtam olyanná akit szeretnék, hogy szeretne. Mi lesz, ha véget ér. Jelenteni fog másnak bármit is???  Leszarom, hogy jelent-e másnak valamit. Tudom, hogy nem így kell, de elsősorban magamat szórakoztatom végtelenül unott perceimbe. És ha jól megnézem elég jól el tudom ezzel szórakoztatni magam. Néha elképzelek egy szempárt, neki írok. Nem érdekel a neve, vagy ha már érdekel, akkor adok neki egyet, aztán beszélgetünk. Ő hajt, de közben nem mondd semmit, én meg írok neki. aztán egy következő nap egy másik. Néha van, hogy ugyannak írok, és őt már nem is képzelem el, mert hús vér ember. Aztán rettegek, hogy jó-e vagy nem. Mert a magányos lét véget ér, és útjára indul a szöveg. Bennem máshogy zajlik le, mint benned. Nem igaz???
Vagy éppenséggel ugyanúgy. Látod te is saját magadat, az én szövegemben. És van az az érzés, amitől furcsán érzed magad. Aztán tudod, hogy az emberek hasonló dolgokon mennek keresztül, mint te, vagy én. A főbb pontok meg vannak. Szerelem, Boldogság, Szomorúság, Fájdalom, Elveszettség, Magányosság, ennek ellentéte, stb.stb.
Jack A modern próza eszméje és módszere című, harminc fő szempontból álló listája : 
1.    " 1 Jegyzetfüzetekbe firkált titkok és vad gépelt oldalak, a saját élvezetedre
2 Lehetőleg sohase igyad le magad az otthonodon kívül 
Légy szerelmes a saját életedbe 
 4Amit érzel, megtalálja önmaga formáját 
 5    Legyél az elme szent őrültje
6     Elméd végéből írj, végtelenül, amiről csak akarsz.
20. Higgy az élet szent körvonalában
21. Küzdj, hogy lejegyezd az áramlást, ami sértetlenül létezik az elmében
22. Amikor megállsz, azért tedd, hogy jobban lásd a képet, ne azért, hogy a szavakon töprengj
23. Kövess nyomon minden napot, amit a pillanat magasztalt a reggeleden
24. Élményeid, nyelved és tudásod méltóságában nincs félelem vagy szégyen
25. Írj a világnak, hogy olvassa és lássa, milyen pontos képet festettél róla
26. A könyvfilm szavakból álló film, a vizuális amerikai forma
27. Dicsérd a Sivár embertelen Magányban lévő Szereplőt
28. Vad, fegyelmezetlen, tiszta, alulról betörő alkotás, minél őrültebb, annál jobb
29. Minden körülmények között zseni vagy
30. Evilági filmek Író-Rendezője, melyeket a Mennyország Támogat és Pénzel"
---
Eggyek vagyunk, mégis mások. Párnafoltos arccal belenézünk a tükörbe, nincs kedvünk mégis akarunk, mások lázadnak, én lázadok. Próbálok átlépni magamon, de még nem tudom, hogy akarom-e. Ma este meg akarom változtatni a dolgokat. Újra önmagam leszek, mint eme írás előtt. Igen az lesz.   (2011. MÁRCIUS 25., PÉNTEK)

Nincsenek megjegyzések: