2012. január 10., kedd

La casa in collina


Mindig az van a fejünkben az az illúzió, hogy megváltoztatjuk a világot, a másik emberben megváltoztatunk valamit, aztán kiderül, hogy még magunkat sem tudjuk pontosan kezelni, változtatni. Nem csak vihart akarok kavarni, hanem ebből a viharból valami maradandót alkotni a másikban. Néha sikerül, néha nem.
 Ma kora reggel pilinkézett a hó. Furcsa is volt a hajnallal való találkozásunk, már megszoktam, hogy ekkor fordulok át a másik felemre az ágyikómban. Aztán egész délelőtt olvastam. Ritka alkalmak egyike. A körülbelül ősszel említett "Ház a domboldalon" c. Cesare Pavese könyvet folytattam. A történet a II. világháború alatt játszódik, én nem az a típus vagyok, aki őrülten tud minden eseményt erről a háborúról, tanktípusok, időpontok, történések. Ez a könyv pont arról íródott amire én kíváncsi vagyok. Azokról az emberekről, akik úgymond szenvedői a háborúnak. A történet Torinóban játszódik, a főszereplő háza, pedig értelemszerűen a domboldalon áll, melyről rálátni egy hatalmas erdőre, és Torinóra. Délelőtt a főszereplő tanít egy iskolában amikor tud, és nincs légiriadó, félelem puskalövés, repülő gépek zaja. Nah igen, ha így folytatom talán jövőre ki tudom olvasni.

Hétvégén pedig az erdőt jártam. Pár hete láttam a Spektrumon a Láthatatlan Madár fotós sorozatát, buzgón indultam ismerősömmel az erdő közepébe fotózni. Első nap 23 km-t bringáztunk össze, lesre másztunk vártunk, figyeltünk. Egy tisztásra kiérve két őzet fotóztunk le, ahogy ettek. Másnap a körülményeket nehezítette az erős szél, a terepet gps segítségével a "kor gyermekei" bemértük, hogy merre kell menni, így már a bringa táv, már csak 17 km-re jött ki. Egy órát fagyoskodtunk az erős nyugatról jövő hideg szélben, az etetőtől kb. 50 méterre lévő lesen, de persze nem jött semmi. Ez ilyen...

Én is szeretnék egy házat a domboldalon, már ki is néztem itt a közeli hegyen. Ez az állandó birtoklási vágy...mi lenne ha...azért vettem egy lottót...nah mégis csak hinni kell az ilyenekben.
Ui.: Meglehetősen sokat gondolok K.-ra. 

Nincsenek megjegyzések: