2011. szeptember 5., hétfő

P.M. és én


P.M. és én

Amikor lement a nap, olyan szenvedősen nyugodtan és szépen, a belvárosi lakásom erkélyéről figyeltem a várost az elém táruló kilátást, melynek megunhatatlan házai, ablakai, és a távolban lévő szilárd hegyei húzódnak. A szomszéd épp tévézik, ezt az ablakaiból kifutó tompa fények sugara jelzi. Csodáltam a közeli villamos megállóban álló embereket, hogy ebben a szép őszi esti éjszakán nem képesek pár métert sétálni, kicsit is elgondolkodni azokon a dolgokon amiket ők, saját maguknak fontosnak tartanak. Én innen nem tudom, hogy mire gondolnak, sem azt, hogy melyik boldog, melyik szomorú, viszont eljátszhatok a gondolattal, kitalálhatok új élettörténetet, boldognak hihetem, vagy épp szomorúnak.
Az eső elől hárman beállnak a villamosmegálló íves teteje alá, páran az esernyőjük alatt cigiznek, és mindenki balra tekint figyelve, hogy a kanyaron túlról mikor esik be a pirosra mázolt villamos. Kijjebb állok az erkélyen, hogy az esőcseppek súlyát érezzem magamon, az arcomon, a kezemen. Érzem, ahogy az eső kis cseppjei rám tapadnak és néhányan összefogva továbbzuhannak a mélybe. Csinálok magamnak egy kávét. Felrakom a kotyogós régi kávéfőzőt a tűzhelyre. Ezt is a nagyszülőktől kaptam. Visszamegyek az erkélyre, kezemben a kávé. Rágyújtok. A cigaretta parazsa sercegve izzik, szinte a város zaját nem is hallom, csak ezt a sercegést. Mint valami művészfilmben, megállnak a hangok. A villamos már elment, most már szinte senki nincs lent, kiürült a váró és az utca is. Senki nincs , kinek történetet találjak ki, egy új általam megkomponált életet, amelyben én vagyok az aki tudja mi fog történni a főszereplővel.
         A kávé gőzölgött magában a fekete fehér bögrémben és a kedvenc kanalam fürdött a szép sötét mogyoróbarna nedűben. Bezuhanok a bőr kanapémba, s nyugodtan elkezdem tovább szürcsölni a maradékot. A lábamat a kanapé előtt kis asztalra rakom, ölemben egy könyv, remélem újabb erőt ad az este hátra levő perceihez. Vajon iszik-e valaki este nyolc óra után kávét??? Valószínűleg nem sokan isznak ekkor már, mindenki már a holnapot tervezi a dunyha alatt, álmodnak, vagy éppen egymás álmaiért tesznek, tetszelegnek egymásnak, szeretkeznek. Hátradöntöm a fejemet, lehet, hogy kávé helyett le kellett volna innom magamat. A hűtő még ugyanis tartogat pár üveg Martini-t a tegnapi buliról. Nem tudok olvasni, pár oldalig jutok, aztán abbahagyom. A védőborítót használom könyvjelzőnek, hogy tudjam, hol tartok. Bekapcsolom a TV-t. Olasz bajnoki mérkőzés. Lekapcsolom.  Tegnap játszott a kedvenc csapatom a mai meccs nem érdekel. Tíz perc múlva kijelentem hivatalosan: Unatkozom!
Hátrahajtott fejjel nézem a falon lógó képet, fejtetőn, így még sosem láttam. Bekapcsolom a laptopomat, írni kezdek. Az eső továbbra is esik. Az ablakon bezúdul a friss eső illat. Elkezdek valamit írni, csak úgy jönnek a szavak. Olyan dalokat hallgatok, amelyekről tudom, hogy segítenek írni. Cseppet sem zajosak, letisztultak, mint valami szépen megtervezett forma, mintha a szerző pont ezekre az alkalmakra komponálta volna. P.M. és én, hogy mikor és hol találkoztunk, már nem is emlékszem. Csörrent a telefonom, nézem a kijelzőjét: P.M. Beszéltünk, majd elindultam hozzá. Sosem voltam még nála, pedig tudtam, hogy hol lakik. Felöltöztem, mert éppen hajnal tájt tartott az óra eddig írtam egy kopott asztalnál, amit még a nagyszülőktől hoztam el faluról. Rajta a laptopom és, még ami elfér rajta. Lekapcsolom, áramtalanítok. Összeszedem a cuccaimat. Fotósfelszerelés, kocsi kulcs, lakáskulcs, müzlis szelet. Becsukom az ablakokat, lenézek az utcára, még mindig esik az eső, és nyugodt minden. Csak pár őrült taxis áll a megállótól nem messze, rejtvényt fejtenek a kocsiban ülve.  Becsukom a bejárati ajtót három zárral, biztos ami biztos. A szemközi szomszédba például négyszer törtek be az elmúlt egy évben. A kocsim a ház előtt vár a lámpák puha fényében, valóságos tömeg gyűlt össze körülötte a sok másik kocsit látva. Pittyent a központi zár, csak én szoktam ezzel menőzni, legalábbis E. szerint. A táskámat  a hátsó ülésekre tettem, gyújtást adtam, majd a rádió magától elkezdte játszani azt a dalt amelyet utoljára hallgattam még ma, amikor jöttem haza egy megbeszélésről. Persze megint nem vagyok elég jó ahhoz…na mindegy…
A zenét lehalkítottam az eső kopácsolt az autó tetején s azt hallgattam pár másodpercig. Beindítom a kocsit, indulok P.M. felé.
Esőben legszebb a város.

folyt.

Nincsenek megjegyzések: