2009. október 28., szerda

glaminside

Vannak titkok, melyek egy nap belevilágítanak a szemünkbe, és megváltoztatnak mindent.
Nem tervezted. Ugyanolyan nap volt mint a többi. Csak egy pillanaton múlt az egész.
Hihetetlen,hogy egy pillanat volt az egész. Egyáltalán hogyan történt?
Hiszen milyen sok éjjel,eszedbe jut a "mi lenne ha".
Vízszintben veszélyes vizekre evezel, végül megadod magad az álmoknak.
Sok olyan nyári éjjel, mikor nyitott ablaknál szenvedélyesen írtad a szavakat.
A füzet hátuljára lapoztál, ahol ott a kérdés:Mi akadályoz? Mi? Mi?

Minden tökéletesnek hatott. Nem mintha valami más lett volna, mint azelőtt...
Csak olyan dolgok értek egybe ugyanabban az érezhető pillanatban,
melyek megadták az alkalmat a változásnak.
Tisztán emlékszem minden egyes lépésre. Ha másért nem, az az egy nap megérte,
amikor végre beléphettem az ajtón. Talán nem is voltam olyan
messze. Talán mindvégig a küszöbön álltam.Túl sokat állunk a küszöbön.
A valóság nem a mi valóságunk. Egy biztos, ha visszafordulunk minden addigi kárba vész.
Összezsugorodik egy dobozba aminek tudsz a létezéséről, a hatalmáról, de sohasem
nyithatod ki.
Hazafelé. Sötétben. Hidegben.
A Holdtól akaratlanul magasba szökik a tekintet. A tündöklésbe.
Kanyar.
Nyár: fülledt éjjeli ragyogás.
Kiskert homályban. Odaléptem ahová a lámpafények is elértek.
Apró rovarok a levegőben. Földközelben lebegtek törékenyen. Óvatosan. Pihegve.
A lámpa fénye fémes csillámokat reszelt szárnyaikra.
Megbabonázta őket, hogy a sötétben is ott a szikra.
Hirtelen minden pillanattal együtt peregtek. Peregtem velük én is.

Ugyanott, a tegnap téli éjjelén, hazafelé. Sötétben. Hidegben.
A Hold körül fehérnek tetsző füst gomolygott. Habként érte el az eget. A végtelenbe olvadt.
Győzelem rózsa. Elindultam hát újra.
Maradhattam volna örökre. De láttam mennyi mindent kihagytam az életből.
A föld fagyos hópelyhekben csillogott. Szemembe pattant minden tűszúrásnyi báj.
A lámpák narancsfénye szétterült, rejtélyesen ködösödött.
Magamban éreztem a világ összes rezzenését. Ahogyan a pillák a bőrhöz feszülnek,
ahogyan visszaesnek medrükbe. Ahogyan lépteimet valami magasabb rend irányítja.
Így szeretnék én érezni mindig.
Lefaragni a nagykerékből.
Mindig


az író glaminside álnevű

Nincsenek megjegyzések: